Tujuan Menulis

Tujuan menulis mahu merebut redha Allah dan redhanya suami. Selain itu,mahu meneladani saranannya as-syahid Syed Qutb yang berbunyi,"Satu peluru hanya mampu menembusi satu kepala, namun satu tulisan dapat menembusi ribuan malah jutaan kepala."

Mudah-mudahan, travelog ini mampu menjadi perintis kepada budaya mengarang berbentuk travelog di kalangan Wanita Melayu khususnya. Kerna kita wanita mampu menggoncangkan dunia, hanya melalui tulisan. Ini MISI saya, biizni Allahu ta'ala.

Mudah-mudahan juga, perkongsian travelog pengalaman ini mampu menjadi asbab kepada seseorang, alangkah nikmatnya dan indahnya hidup apabila mengamalkan Agama. Doakan VISI saya ini berjaya. Terima kasih.

Selamat membaca dan selamat berkongsi rasa.

Wednesday 9 July 2014

Who is the coward or dayus? Siri I

Bismillahi-ar-Rahman-ar-Rahiim...


Salam Ramadhan Kareem
Fasting Day 11:
al-Quranul Kareem
Translation Chapter al-Jumu'ah, 62:6-7.
(Allah telah terangkan SIAPA GOLONGAN BACUL & DAYUS)

(Muhsin Khan)
6) Say (O Muhammad SAW): "O you Jews! If you pretend that you are friends of Allah, to the exclusion of (all) other mankind, then long for death if you are truthful."
7) But they will never long for it (death), because of what (deeds) their hands have sent before them! And Allah knows well the Zalimun (polytheists, wrong-doers, disbelievers, etc.).

(Italian)
6) Di': «O voi che praticate il giudaismo, se pretendete di essere gli alleati di Allah, ad esclusione degli altri uomini, auguratevi la morte, se siete veritieri».
7) Giammai se lo augureranno, a causa di quel che hanno commesso le loro mani. Allah ben conosce gli empi.

(Malay)
6) Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai orang-orang yang berugama Yahudi, kalau kamu anggap bahawa kamulah sahaja orang-orang yang dikasihi Allah tidak termasuk umat-umat manusia yang lain, maka bercita-citalah hendakkan mati (dengan meminta kepada Allah supaya kamu dimatikan sekarang juga), jika betul kamu orang-orang yang benar!"
7) Dan (sudah tentu) mereka tidak akan bercita-cita hendakkan mati itu selama-lamanya, dengan sebab dosa-dosa yang mereka telah lakukan; dan Allah sentiasa mengetahui akan orang-orang yang zalim itu.


Sumber rujukan: http://quran.com/62

Nota saya:
Sedang ambil mood, Gaza sedang dibedil. Apalah agaknya sumbangan saya. :((
Ayat Allah memang sentiasa terbaik dan sangat jelas serta mudah difahami, oleh orang-orang yang beriman. Melihat kepada keadaan semasa, mereka YAHUDI (Israel zionis), nampaknya sangat jelas takut kepada kematian, dan suka kepada membunuh orang lain. Terbukti sudah dari kalam Allah, siapa yang kafir laknatullah dan siapa pula yang Mukmin kekasih Allah. Sungguh sedih dan hiba rasa hati ini mengenangkan nasib saudara saya yang diinjak-injak maruah mereka walau dimana sahaja. 

Marilah kita bersama-sama doakan mereka, agar Allah menambah pahala ke atas penderitaan mereka dan akan menggantikannya dengan sesuatu yang lebih baik (dari penderitaan ini). Manakala, doa buat orang-orang zalim  (ingkar dan sesat) yang Allah sudah 'SUMPAH' neraka akan kekal milik mereka, marilah kita membaca doa qunut nazilah. Hanya doa ini sahaja sesuai buat mereka yang zalim. Senjata kita umat Islam. Allahu'alam.


~anamusafirminitaly~
Ummu Mar'ie @MYNA
11 Ramadhan 1435H
9Julai 2014M

1 comment:

  1. Puisi
    HATIKU HATI BATU

    Gaza diletus dengan darah, airmata, bom dan musnah segalanya,
    Tapi aku masih berbicara tentang piala dunia FIFA 2014 di Brazil.

    Keganasan di Gaza ganti berganti, mangsa terkorban tiada angka lagi,
    Tapi aku sudah hafal jadual lengkap perlawanan peringkat kumpulan dan peringkat kalah mati untuk pusingan akhir nanti.

    di Gaza peluru Israel terburu buru mencari mangsa dari segenap buminya,
    Membaham tanpa simpati lagi walau tangis sekecil,
    Tapi aku saban malam bersorak berderai meraikan pasukan yg menang dan memaki hamun pasukan yg kalah,
    Tauke mamak tersenyum girang mengutip untung.

    Itulah aku, ada hati tapi hatiku hati batu?
    atau jiwa aku jiwa buntu?
    Apakah perasanku celaru?

    Gaza Gaza Gaza dibulan yang mulia ini ratusan syuhada gugur ditaman-taman syurga.

    ohhh, piala dunia FIFA 2014!
    Ada orang hampir gila menunggu musimmu berakhir, siang bercakap pasal bola, malam berdebar menunggu pasukan yang bertarung.

    Restoran Raikhan Saujana Utama,
    11.20 malam
    9/07/2014
    Nukilan dari Bunda asrusnah

    ReplyDelete